Przy jakich obrotach/prędkościach zmieniać biegi w 1,8T?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spaniel
    Drive
    • 2011
    • 66

    Przy jakich obrotach/prędkościach zmieniać biegi w 1,8T?

    Ja i jak zauważyłem z wypowiedzi wielu forummowiczów, cały rok jeżdżę na klimatronicku, nigdzie nie pisze że należy przełączać. Klima min. osusza wnętrze pojazdu. Pozdrawiam
    Spaniel
  • Coke
    Elegance
    • 2010
    • 771
    • Octavia II (1Z3)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM
    • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

    #2
    Przy jakich obrotach/prędkościach zmieniać biegi w 1,8T?

    Jest to chyba jedno z nielicznych miejsc gdzie jest wielu użytkowników 1,8 turbo w octavii więc zapytam - żeby osiągnąc jak najlepszy czas przyspieszania to przy ilu zmieniać biegi?

    Książka podaje max moc przy 5700 obr, silnik odcina przy mniej więcej 6600 - 6700 obr.
    Zauważylem że powyżej 6000 ona oczywiście kręci się dalej ale tak jakby słabiej.

    Napiszcie Swoje doświadczenia
    Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

    Komentarz

    • tazunio
      Ambiente
      • 2010
      • 125

      #3
      aby w 100% wykorzystać moc - bieg zmieniasz po przekroczeniu przez obrotomierz miejsca w którym silnik daję maxymalny moment obrotowy
      *Moje aukcje Allegro:
      https://ssl.allegro.pl/show_user_auc...hp?uid=3879488
      **©kodníkus Ocktábiánus:
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33667
      *** Opakowania tekturowe z tektury falistej 3,5 i 7 warstwowej, każdy rodzaj wg normy FEFCO i na indywidualne zamówienie.
      Info na PW i e-mail.

      Komentarz

      • Coke
        Elegance
        • 2010
        • 771
        • Octavia II (1Z3)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM
        • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

        #4
        czyli najlepszy czas na 1/4 mili osiągnę zmieniając bieg przy 4600 - 4700 obr? to trochę trudne do uwierzenia. Wspominam o 1/4 mili bo byłem w ten weekend z ciekawości i wyszło mi ET+RT 17,06 s i niewiem czy to dobry czy zły wynik
        Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

        Komentarz

        • tazunio
          Ambiente
          • 2010
          • 125

          #5
          wszystko idealnie będzie widać np. na wykresie z hamowni, ale seryjne ustawienia są raczej płynne
          *Moje aukcje Allegro:
          https://ssl.allegro.pl/show_user_auc...hp?uid=3879488
          **©kodníkus Ocktábiánus:
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33667
          *** Opakowania tekturowe z tektury falistej 3,5 i 7 warstwowej, każdy rodzaj wg normy FEFCO i na indywidualne zamówienie.
          Info na PW i e-mail.

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #6
            Zamieszczone przez tazunio
            aby w 100% wykorzystać moc - bieg zmieniasz po przekroczeniu przez obrotomierz miejsca w którym silnik daję maxymalny moment obrotowy
            najlepszy czas uzyskujesz wtedy gdy PO ZMIANIE BIEGU wskazówka obrotomierza zląduje na maxymalnym momencie obrotowym, w moim przypadku to nadłożenie 1 - 1.5 tys obr na pierwszym biegu (krecone do 5.5 - 6 k) i na dwójeczce obroty laduja na ok 4.5 k i wtedy jest najlepszy efekt no i ASR OFF :diabelski_usmiech

            zauważcie ze w DSG w trybie sportowym obroty kreca sie do czerwonego pola, a tam bieg sie zmienia 0.1 sek. recznie nie da rady tak zrobic
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • Rafall
              Ambiente
              • 2008
              • 233
              • Octavia III (5E3)
              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

              #7
              Re: Przy jakich obrotach/prędkościach zmieniać biegi w 1,8T?

              Zamieszczone przez Coke
              Książka podaje max moc przy 5700 obr, silnik odcina przy mniej więcej 6600 - 6700 obr.
              Zauważylem że powyżej 6000 ona oczywiście kręci się dalej ale tak jakby słabiej.
              Turbina działa na zakresie 1850 - 5500 obr/min (u mnie w AUQ). Myślę, ze nie ma co kręcić go powyżej 5500. Sam tak staram się jeździć. Ciągnąć będzie ciągnął, ale moment masz wysoki na całym zakresie działania turbiny, więc te obroty są docelowe. Nie znam dokładnej charakterystyki Twojego silnika, ale tak jak pisze tazunio - staraj się tak zmieniać biegi by wpaść z powrotem w wysoki moment - a więc w zakres działania turbiny, ale też tak, aby nie przeciągać go powyżej zakresu.

              Komentarz

              • Sev
                L&K
                • 2007
                • 1295

                #8
                Coke, na własnej skórze sprawdziłem że wystarczy kręcić do około 5500rpm. Seria (159KM@234Nm w kombi) przyspieszenie do setki uzyskiwała w okolicy 8-8,5s więc poniżej danych producenta. Przydaje się lekkie podtrzymanie obrotów przy zmianie biegów.

                Przy 177KM i 261Nm jest poniżej 8s i też więcej jak do 6000 nie ma sensu kręcić.
                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                Komentarz

                • Coke
                  Elegance
                  • 2010
                  • 771
                  • Octavia II (1Z3)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM
                  • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                  #9
                  a po podniesieniu mocy nie masz problemów ze skrzynią biegów, przegubami, półosiami, sprzęgłem?
                  Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                  Komentarz

                  • Undziak
                    Classic
                    • 2010
                    • 33

                    #10
                    Panowie,
                    wybaczcie moją bezpośredniość w reakcji na Wasze opisy, ale ciężko czasami mi się powstrzymać od komentarzy. Jeśli pozwolicie to chciałbym sprostować pewne pojęcia techniczne. Otóż moc to nie moment obrotowy i nigdy podczas przyspieszania nie operujemy danymi z katalogu, bo to nie ma sensu. Nie uzyskacie max. momentu ani max. mocy podczas przyspieszania, bo nie są to stabilne warunki pracy do uzyskania tych parametrów. Całe wywody od strony teoretycznej mają sporo błędów, aczkolwiek wiadomo o co chodzi autorom. tak naprawdę należałoby praktycznie sprawdzić jak dany silnik zachowuje się i czy warto "kręcić" go wysoko czy troszkę niżej - i nie ma to wiele wspólnego z tym co wyczytacie w katalogach.

                    Komentarz

                    • pajczaki
                      Rider
                      • 2007
                      • 316

                      #11
                      napisze inaczej - kup sobie g-techa i testuj.. chocby tego najtanszego..
                      bo nie tylko wysokosc obr przy zmianie biegu ma znaczenie ale tez start z odpowiednich obr.. nie wspomne o szybkosci zmiany biegow...
                      hamownia i wykres nie zawsze prawde Ci powiedza jak i dane techniczne rowniez.
                      taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                      sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                      Komentarz

                      • Sev
                        L&K
                        • 2007
                        • 1295

                        #12
                        Zamieszczone przez Coke
                        a po podniesieniu mocy nie masz problemów ze skrzynią biegów, przegubami, półosiami, sprzęgłem?
                        Mnie pytasz? Nie mam, nie po takim kosmetycznym przyroście który jest wręcz śmiesznie niski (właściwie tylko przekopiowane mapy z RS'a) i nie dorasta mocą do RS'a
                        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                        Komentarz

                        • Coke
                          Elegance
                          • 2010
                          • 771
                          • Octavia II (1Z3)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM
                          • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Sev
                          Zamieszczone przez Coke
                          a po podniesieniu mocy nie masz problemów ze skrzynią biegów, przegubami, półosiami, sprzęgłem?
                          Mnie pytasz? Nie mam, nie po takim kosmetycznym przyroście który jest wręcz śmiesznie niski (właściwie tylko przekopiowane mapy z RS'a) i nie dorasta mocą do RS'a
                          i jak się spisuje ta mapa od rsa? nie masz problemów ze skrzynią biegów, przegubami, półosiami, sprzęgłem?
                          Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                          Komentarz

                          • Sev
                            L&K
                            • 2007
                            • 1295

                            #14
                            Jak wspomniałem nie mam. Od około miesiąca z hakiem żadnych niekorzystnych objawów nie zauważyłem ale w tym przypadku to tylko czas może pokazać. Spodziewałem się że na hamowni wypadnie minimum to co w RS ale i tak jest dobrze. W chwili obecnej od około tygodnia wróciłem do serii, ale to tylko do jutra, zaistniały pewne konieczności oraz potrzeba porównania pewnych parametrów pracy silnika
                            6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                            Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                            Komentarz

                            • tomek
                              L&K
                              • 2005
                              • 1078

                              #15
                              Zamieszczone przez tazunio
                              aby w 100% wykorzystać moc - bieg zmieniasz po przekroczeniu przez obrotomierz miejsca w którym silnik daję maxymalny moment obrotowy
                              to by oznaczało, że aby uzyskać najlepsze przyśpieszenie w dieslu trzeba zmieniać biegi ok 2500 obr :lol:

                              zmieniaj w okolicach maxymalnej mocy. Jeżdząc kiedyś 1.8 też zauważyłem, że po przekroczeniu tych obrotów bardzo zauważalnie słabł. Tak bardzo, że nigdy nie dotarłem do punktu odcięcia paliwa podczas jazdy.
                              O2FL RS | S2 | F2

                              Komentarz

                              • Sev
                                L&K
                                • 2007
                                • 1295

                                #16
                                U mnie na seryjnym programie przy wkręcaniu do lekko ponad 6000rpm po zmianie z 1 na 2 bieg pojawiało się dziwne przydławienie, przy zmianie do 6000 nie występowało. Nie wiem z czego to wynikało ale jedno jest pewne, zmiana pomiędzy 5500-6000rpm jest optymalna. Przynajmniej na serii.

                                Na forum passata gdzieś kiedyś widziałem opis jak robić logi vagiem z przyspieszeń i tam też konkluzja była jedna, nie warto wkręcać wyżej niż 6000rpm.
                                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                Komentarz

                                • Coke
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 771
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                  • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                  #17
                                  kręcić to to się kręci ale po przeczytaniu wszystkich postów na forum audi skody i vw wniosek jest taki żeby zmieniać przy 5500 - 5700 obr.
                                  Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                                  Komentarz

                                  • firmek
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 477

                                    #18
                                    Warto przeczytac caly artykul oraz pierwszy z komentarzy:

                                    Wychodzi na to, że by odpowiedzieć na pytanie nalezalo by znac przebieg krzywej momentu obrotowego i wartosc poszczegolnych przelozen w skrzyni.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...