Ja i jak zauważyłem z wypowiedzi wielu forummowiczów, cały rok jeżdżę na klimatronicku, nigdzie nie pisze że należy przełączać. Klima min. osusza wnętrze pojazdu. Pozdrawiam
Przy jakich obrotach/prędkościach zmieniać biegi w 1,8T?
Zwiń
X
-
Przy jakich obrotach/prędkościach zmieniać biegi w 1,8T?
Jest to chyba jedno z nielicznych miejsc gdzie jest wielu użytkowników 1,8 turbo w octavii więc zapytam - żeby osiągnąc jak najlepszy czas przyspieszania to przy ilu zmieniać biegi?
Książka podaje max moc przy 5700 obr, silnik odcina przy mniej więcej 6600 - 6700 obr.
Zauważylem że powyżej 6000 ona oczywiście kręci się dalej ale tak jakby słabiej.
Napiszcie Swoje doświadczeniaSkoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
-
-
aby w 100% wykorzystać moc - bieg zmieniasz po przekroczeniu przez obrotomierz miejsca w którym silnik daję maxymalny moment obrotowy*Moje aukcje Allegro:
https://ssl.allegro.pl/show_user_auc...hp?uid=3879488
**©kodníkus Ocktábiánus:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33667
*** Opakowania tekturowe z tektury falistej 3,5 i 7 warstwowej, każdy rodzaj wg normy FEFCO i na indywidualne zamówienie.
Info na PW i e-mail.
Komentarz
-
-
czyli najlepszy czas na 1/4 mili osiągnę zmieniając bieg przy 4600 - 4700 obr? to trochę trudne do uwierzenia. Wspominam o 1/4 mili bo byłem w ten weekend z ciekawości i wyszło mi ET+RT 17,06 s i niewiem czy to dobry czy zły wynikSkoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Komentarz
-
-
wszystko idealnie będzie widać np. na wykresie z hamowni, ale seryjne ustawienia są raczej płynne*Moje aukcje Allegro:
https://ssl.allegro.pl/show_user_auc...hp?uid=3879488
**©kodníkus Ocktábiánus:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33667
*** Opakowania tekturowe z tektury falistej 3,5 i 7 warstwowej, każdy rodzaj wg normy FEFCO i na indywidualne zamówienie.
Info na PW i e-mail.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tazunioaby w 100% wykorzystać moc - bieg zmieniasz po przekroczeniu przez obrotomierz miejsca w którym silnik daję maxymalny moment obrotowy
zauważcie ze w DSG w trybie sportowym obroty kreca sie do czerwonego pola, a tam bieg sie zmienia 0.1 sek. recznie nie da rady tak zrobic
Komentarz
-
-
Re: Przy jakich obrotach/prędkościach zmieniać biegi w 1,8T?
Zamieszczone przez CokeKsiążka podaje max moc przy 5700 obr, silnik odcina przy mniej więcej 6600 - 6700 obr.
Zauważylem że powyżej 6000 ona oczywiście kręci się dalej ale tak jakby słabiej.
Komentarz
-
-
Coke, na własnej skórze sprawdziłem że wystarczy kręcić do około 5500rpm. Seria (159KM@234Nm w kombi) przyspieszenie do setki uzyskiwała w okolicy 8-8,5s więc poniżej danych producenta. Przydaje się lekkie podtrzymanie obrotów przy zmianie biegów.
Przy 177KM i 261Nm jest poniżej 8s i też więcej jak do 6000 nie ma sensu kręcić.
Komentarz
-
-
Panowie,
wybaczcie moją bezpośredniość w reakcji na Wasze opisy, ale ciężko czasami mi się powstrzymać od komentarzy. Jeśli pozwolicie to chciałbym sprostować pewne pojęcia techniczne. Otóż moc to nie moment obrotowy i nigdy podczas przyspieszania nie operujemy danymi z katalogu, bo to nie ma sensu. Nie uzyskacie max. momentu ani max. mocy podczas przyspieszania, bo nie są to stabilne warunki pracy do uzyskania tych parametrów. Całe wywody od strony teoretycznej mają sporo błędów, aczkolwiek wiadomo o co chodzi autorom. tak naprawdę należałoby praktycznie sprawdzić jak dany silnik zachowuje się i czy warto "kręcić" go wysoko czy troszkę niżej - i nie ma to wiele wspólnego z tym co wyczytacie w katalogach.
Komentarz
-
-
napisze inaczej - kup sobie g-techa i testuj.. chocby tego najtanszego..
bo nie tylko wysokosc obr przy zmianie biegu ma znaczenie ale tez start z odpowiednich obr.. nie wspomne o szybkosci zmiany biegow...
hamownia i wykres nie zawsze prawde Ci powiedza jak i dane techniczne rowniez.taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SevZamieszczone przez Cokea po podniesieniu mocy nie masz problemów ze skrzynią biegów, przegubami, półosiami, sprzęgłem?Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Komentarz
-
-
Jak wspomniałem nie mam. Od około miesiąca z hakiem żadnych niekorzystnych objawów nie zauważyłem ale w tym przypadku to tylko czas może pokazać. Spodziewałem się że na hamowni wypadnie minimum to co w RS ale i tak jest dobrze. W chwili obecnej od około tygodnia wróciłem do serii, ale to tylko do jutra, zaistniały pewne konieczności oraz potrzeba porównania pewnych parametrów pracy silnika
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tazunioaby w 100% wykorzystać moc - bieg zmieniasz po przekroczeniu przez obrotomierz miejsca w którym silnik daję maxymalny moment obrotowy
zmieniaj w okolicach maxymalnej mocy. Jeżdząc kiedyś 1.8 też zauważyłem, że po przekroczeniu tych obrotów bardzo zauważalnie słabł. Tak bardzo, że nigdy nie dotarłem do punktu odcięcia paliwa podczas jazdy.O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
U mnie na seryjnym programie przy wkręcaniu do lekko ponad 6000rpm po zmianie z 1 na 2 bieg pojawiało się dziwne przydławienie, przy zmianie do 6000 nie występowało. Nie wiem z czego to wynikało ale jedno jest pewne, zmiana pomiędzy 5500-6000rpm jest optymalna. Przynajmniej na serii.
Na forum passata gdzieś kiedyś widziałem opis jak robić logi vagiem z przyspieszeń i tam też konkluzja była jedna, nie warto wkręcać wyżej niż 6000rpm.
Komentarz
-
Komentarz